نمایش جزئیات

بکاپ چیست و منظور از نحوه صحیح بکاپ گیری چیست ؟

 روز ۳۱ مارچ  روز جهانی بکاپ است. پیشنهاد نامگذاری این روز ۲ سال پیش به وسیله کاربران شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) مطرح گردید. هدف این ایده تبدیل کردن بکاپ  گیری اطلاعات به یک رویه دائمی و همیشگی همانند چک روزانه دوره ای پزشک یا تعویض روغن ماشین بود. همچنین تلاش شد این روز نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد این مقوله باشد. پیاده سازی رویه همیشگی که پیش تر مطرح شد به صورت بالقوه برای خیلی از تجارت ها که می خواهند اطلاعات حیاتی خود را امن نگهدارند یک تصمیم دشوار است. 

پشتیبان گیری یا بک آپ چیست؟

در پاسخ به معنی بکاپ  چیست بایستی گفت بکاپ (BackUp) یا نسخه ی پشتیبان، نسخه‌ی کپی شده اطلاعات شما است که در محلی جداگانه ذخیره سازی می شود. بکاپ  یا نسخه پشتیبان برای زمانی که به هر دلیلی اطلاعات اصلی شما صدمه ببینند و یا از بین بروند قابل استفاده است و به همین دلیل اهمیت بالایی دارد.

همانطور که سایت ذخیره سازی CloudWards در نمودار آماری خود اعلام نمود، از دلایل رایج از دست رفتن اطلاعات، مواردی مانند مشکلات و خرابی‌های سخت افزاری یا سیستمی ( با ۴۴ درصد)، خطای انسانی ( با ۳۲ درصد)، خرابی نرم افزار (با ۱۴ درصد) و ویروس های کامپیوتری ( با ۷ درصد) است. 

 

بک آپ چیست و چه اهمیتی دارد