نمایش جزئیات

بدترین رسانه برای ذخیره سازی اطلاعات مهم مثل بکاپ چیست ؟

 یک اشتباه رایج در ذخیره سازی اطلاعات مهم مثل بکاپ

اجازه دهید این مقاله را با یک سوال ساده شروع کنیم... آیا شما کلید یدک خود را در کنار کلید اصلی و در یک جاسوئیچی نگه می دارید؟

پاسخ خیلی شفاف است. خیر.

پس چگونه حاضرید بکاپ اطلاعات مهم و ارزشمند خود را در همان کامپیوتری ذخیره کنید که بکاپ از آن تهیه شد! اگر در تصمیم خود تجدید نظر نکنید، به زودی خواهید فهمید که این بدترین انتخاب تمام عمرتان خواهد بود.

دلیل اینکه اهمیت زیادی برای فضای ذخیره سازی قائل هستیم، رشد دائمی در تولید اطلاعات و داده های جدید است. ما انتخاب های متنوعی برای در نظر گرفتن محل انتقال و ذخیره سازی داده های خود خواهیم داشت. از قبیل فلش، سی دی، هارد و .. که هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد. اما اتفاقی که ممکن است برای تمام این فضاهای ذخیره‌سازی به طور مشترک رخ دهد، مواردی از جمله خرابی، شکستگی، گم شدن، دزدیده شدن و .. می باشد. لذا باید امنیت، کارایی، سرعت فضای ذخیره سازی و ... را در انتخاب مان برای اطلاعات برنامه ها ، پایگاه های داده ها ، انبارهای داده ، آرشیو ها و ... در نظر بگیریم. 

 

انواع شبکه های ذخیره سازی

با توجه به افزایش حجم داده ها در هر لحظه، نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر و همچنین محافظت از داده ها بیش از پیش احساس می شود. از آنجا که روش های قدیمی ذخیره سازی پاسخگوی حجم اطلاعاتی که در زندگی دیجیتالی امروز تولید می شود، نیست؛ دستگاه های جدیدی برای ذخیره سازی استفاده می شود که از آن ها با عنوان شبکه ذخیره سازی یاد می شود.

در سطح سازمانی، شبکه های ذخیره سازی با توجه به حالت های اجرای آن ها، به سه نوع تقسیم می شوند: DAS، SAN، وNAS . هر یک از این شبکه های ذخیره سازی، راه حل های مختلفی را برای محیط های مختلف ارائه می دهند.

  • DAS Storage زمانی مورد نیاز است که حجم داده ها شما بیشتر از ظرفیت هاردهای سرور می باشد. در نتیجه با افزودن DAS هاردهای تحت مدیریت سرور را افزایش می دهید. بنابراین ارتباط سایر اجزای شبکه با استوریج، از طریق سرور خواهد بود. معروف‌ترین و ساده ترین نمونه DAS، هارد درایوهای لپ تاپ و PC است. DAS می‌تواند شامل یک هارد یا گروهی از هاردهای متصل به هم باشد.
  • SAN Storageها معمول ترین معماری شبکه های ذخیره سازی هستند که توسط شرکت ها برای برنامه های مهم تجاری، مورد استفاده قرار می گیرند و نیاز به ارائه توان بالا و تأخیر کم دارند. SAN برای آن دسته از محیط‌های کاربردی طراحی شده است که به شبکه‌های پرسرعت، داده‌های امن، عملکرد خوب اشتراک‌گذاری داده‌ها، مانند مخابرات، بانکداری، و … نیاز دارند. از ویژگی های آن می توان به قیمت بالا و کیفیت خوب اشاره کرد.
  • NAS Storageها معمولاً صفحه کلید یا نمایشگر ندارند و با یک ابزار مبتنی بر مرورگر پیکربندی و مدیریت می شوند. هر NAS به عنوان یک گره شبکه مستقل روی شبکه قرار دارد، که توسط آدرس IP منحصر به فرد خود تعریف شده است. آنچه بیشتر NAS را توصیف می کند سهولت دسترسی ، ظرفیت بالا و هزینه نسبتاً کم است.

 

بهنرین فضا برای ذخیره سازی اطلاعات کدام است؟

در واقع شاید نتوان خیلی واضح عنوان کرد که بدترین محل برای ذخیره سازی اطلاعات مهمی مثل بکاپ ها کجاست! اما می‌توان این اطمینان را داد که بهترین محل برای ذخیره سازی فایل های پشتیبان همان محلی است که شما بدون دغدغه در هر زمان و هرجا و با هر دستگاه هوشمندی که به متصل به اینترنت باشد به دیتاهای خود دسترسی داشته باشید.

احتمالا شما هم دارید به فضای ذخیره سازی ابری فکر می کنید. کاملا درست است. یک مثال کاملا جا افتاده از این فضای ابری می‌تواند گوگل درایو باشد که اکثرا با آن آشنا هستید و برای پشتیبان گیری از عکس ها و فیلم های تلفن همراه هوشمند خود از آن استفاده می‌کنید. به همین راحتی هرجا باشید تنها با وصل شدن به اکانت خود با هر دستگاهی به بکاپ هایتان دسترسی خواهید داشت.

اگر شما یک کاربر حرفه ای و آگاه باشید، قطعا برای ذخیره ی بکاپ های خود به یک محل ذخیره سازی اکتفا نکرده و ترجیح می دهید ضریب اطمینان خود را بالا ببرید. اینجاست که با افتخار تنها نرم افزار پشتیبان گیری ایرانی قدرتمند و بی رقیب را به شما معرفی می‌کنیم. اُباک (اباک) نرم افزاری جامع با محیطی ساده و کاربر پسند به تمام نگرانی های شما آگاه است و با شعار بیمه کردن اطلاعات مهم و ارزشمند شما، بصورت خودکار کار انتقال داده ها را به چندین فضای ابری امن انجام می دهد.