نمایش جزئیات

بهترین نرم‌ افزار پشتیبان‌ گیری رایگان

بهترین نرم‌افزار و خدمات پشتیبان‌گیری رایگان

پیدا کردن یک نرم افزار پشتیبان گیری رایگان خوب آسان تر از چیزی است که فکر می کنید. تعداد زیادی از شرکت‌ها پشتیبان‌گیری آنلاین رایگان یا نرم‌افزار پشتیبان‌گیری رایگان ارائه می‌دهند – و شاید در کمال تعجب، تقریباً همه آنها کاملاً شایسته هستند.

البته این شرکت ها انگیزه های پنهانی دارند. نسخه‌های رایگان آن‌ها معمولاً تنها مقدار کمی فضای کافی برای ذخیره سازی داده‌های ضروری را فراهم می‌کنند، یا فاقد برخی ویژگی‌های پیشرفته پشتیبان گیری هستند که حرفه‌ای‌ها می‌خواهند. آنها امیدوارند که با کار کردن با نرم افزار پشتیبان گیری رایگان، آن را آنقدر مفید بیابید که در نهایت حاضر شوید برای تهیه فضای ذخیره سازی اضافی یا بهره گیری از ویژگی های پیشرفته نرم افزار پشتیبان گیری رایگان، مبلغی را پرداخت کنید.

اما صبر کنید، می گویید: من از طریق iCloud یا Google Drive اپل یا Microsoft OneDrive فضای ذخیره آنلاین رایگان دارم. سپس خدماتی مانند Dropbox با 2 گیگابایت رایگان وجود دارد.

مشکل همه این سرویس ها این است که آنها لزوما یک نرم افزار پشتیبان گیری واقعی نیستند، بلکه همگام هستند. یعنی وقتی فایلی را از یگ دستگاه به صورت آنلاین حذف می کنید، از هر دستگاهی که به آن متصل باشید هم پاک می شود. اگر اشتباهی مرتکب شدید و به موقع متوجه نشدید، خداوند به شما کمک کند. پشتیبان‌گیری واقعی به معنای حفظ داده‌ها به‌طور نامحدود است، مهم نیست که چه اتفاقی برای داده‌ها در جاهای دیگر می‌افتد.

 

1. _ Backupper 6 Standard  بهترین نرم افزار پشتیبان گیری رایگان

در میان برنامه‌های رایگانی که ما آزمایش کرده‌ایم، Aomei Backupper Standard در درجه اول برنده می‌شود زیرا به عنوان یک نرم افزار پشتیبان گیری رایگان دارای بیشترین ویژگی‌ها، از جمله تصویربرداری، پشتیبان‌گیری از فایل، شبیه‌سازی دیسک، و همگام‌سازی فایل ساده، به‌علاوه چندین گزینه زمان‌بندی برای بکاپ خودکار است. علاوه بر آن، طرح و گردش کار بصری آن نیز به اندازه کافی آسان است که حتی برای یک کاربر پشتیبان عادی نیز قابل درک است.

 

2.  _ iDrive Online Cloud Backupبهترین پشتیبان گیری آنلاین رایگان

هیچ سرویس ذخیره سازی پشتیبان آنلاین کامل تری از iDrive وجود ندارد. طرح "پایه" رایگان با 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ویژگی های برنامه های پرداخت را حفظ می کند.

سرویس iDrive با کلاینت‌های پشتیبان‌گیری برای تقریباً هر رایانه شخصی و دستگاه، از جمله Windows Phone ارائه می‌شود که این روزها بسیار نادر است. این شرکت فضای ذخیره‌سازی اضافی را برای همگام‌سازی همه دستگاه‌ها و رایانه‌های شخصی شما فراهم می‌کند، همچنین امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها را با هر کسی فراهم می‌کند، و قابلیت پشتیبان‌گیری در یک درایو محلی را هم دارد. این شرکت همچنین چندین طرح پرداخت مقرون به صرفه دارد.

 

3. Perfect Backup بهترین نسخه پشتیبان رایگان ویندوز

Perfect Backup ساده‌ترین نرم‌افزار پشتیبان‌گیری رایگان برای ویندوز است. نه تنها استفاده از آن از بسیاری از برنامه های پشتیبان دیگر پایدارتر است، بلکه احتمالاً استفاده از آن نیز آسان‌تر است. ممکن است فاقد پشتیبان‌گیری از تصویر برای بازیابی اطلاعات در هنگام فاجعه‌ی از دست دادن داده‌ها باشد، اما این لزوماً برای یک سرویس رایگان غیر معمول نیست. ویژگی‌هایی که ارائه می‌کند، مانند گزینه‌های پشتیبان‌گیری در رسانه‌های محلی، سرویس آنلاین شرکت یا سایر مکان‌های شبکه، آن را به یکی از بهترین خدمات تبدیل می‌کند. اگر به دنبال راهی آسان و رایگان برای ذخیره ایمن داده های مهم خود در ویندوز هستید، نرم افزار پشتیبان گیری رایگان Perfect Backup  یک راهکار مطمئن است.

 

4. Windows File History- بهترین نسخه پشتیبان رایگان ویندوز

Windows File History یکی از ساده ترین و ارزان ترین (رایگان) نرم افزار حفاظت از داده های مداوم برای ویندوز است. با استفاده از روش تنظیم خودکار بکاپ و اعلان فراموش کردن آن برای ذخیره سازی داده ها و نگه داشتن نسخه پشتیبان خودکار، تهیه نسخه پشتیبان از داده های شما را ساده می کند.

در حالی که مایکروسافت اخیراً تصمیمات مشکوکی در رابطه با به روز رسانی نرم افزار File History گرفته است، اما همچنان یکی از بهترین ها باقی مانده است. این نرم افزار رایگان پشتیبان گیری تنها کمی از انتخاب شماره یک ما برای بهترین نسخه پشتیبان رایگان ویندوز فاصله داشت، زیرا نسخه پشتیبان گیری Perfect کمی آسان تر از ابزارهای انتخاب داده استفاده می کند.

نرم افزار پشتیبان گیری رایگان

چگونه نرم افزار و خدمات پشتیبان رایگان را بررسی میکنیم:

نرم افزار پشتیبان گیری: ما هر برنامه را از طریق انواع مختلف پشتیبان گیری که قادر به انجام آن است اجرا می کنیم. این تا حد زیادی برای آزمایش قابلیت اطمینان و سازگاری سخت افزار است، اما در مرحله دوم یک راه حل دیگر داریم: یک تصویر سیستم تقریباً 115 گیگابایتی (دو پارتیشن) و یک تصویر تقریباً 50 گیگابایتی ایجاد شده از مجموعه ای از فایل ها و پوشه های کوچکتر. سپس تصاویر را سوار می کنیم و یکپارچگی آنها را از طریق توابع بازیابی برنامه آزمایش می کنیم. ما همچنین درایوهای بوت USB ایجاد شده توسط برنامه ها را آزمایش می کنیم.

خدمات آنلاین: عملکرد سرویس‌های پشتیبان‌گیری آنلاین با توجه به موقعیت مکانی آنها و تجهیزات شبکه بین شما و مخزن داده متفاوت است. ما نرم‌افزار را نصب کردیم و از همان مجموعه داده‌های ۲ گیگابایتی نسخه پشتیبان تهیه کردیم تا مشکلات یا اشکالات عمده در نرم‌افزار کلاینت را بررسی کنیم. این موارد در بررسی ها ذکر شده است.

 

هر پشتیبان گیری، بهتر از بدون پشتیبان بودن است

رایگان یا پولی، ما به شدت توصیه می‌کنیم حداقل از اطلاعات ضروری خود در برابر سرقت، بدافزار یا باج‌افزار و بلایای طبیعی پشتیبان‌گیری کنید. حتی اگر به صورت آنلاین کار می کنید، یک نسخه پشتیبان محلی بسیار سریعتر بازیابی می شود. و این فراتر از رایانه‌های شخصی است.

 

 

ترجمه ای از صفحه PC World