نمایش جزئیات

گوگل درایو چیست ؟


گوگل درایو چیست؟

گوگل درایو «Google Drive» نام یکی از محبوب ترین سرویس های گوگل است، که بر پایه رایانش ابری فعالیت می کند و امکان ذخیره سازی هر نوع فایل دیجیتال را به کاربران می دهد. همچنین ابزاری برای مدیریت، ویرایش، به اشتراک گذاری، دانلود و آپلود انواع فایل ها با فرمت های صوتی، تصویری، ویدئویی، فایل گرافیکی و اسناد را فراهم آورده است.
گوگل درایو نه تنها مکانی برای ذخیره سازی است، بلکه امکان ایجاد پروژه و مدیریت آن را برای کارهای تیمی را فراهم آورده است. گوگل درایو همه محدودیت ها را برداشته و مهم نیست در کدام نقطه از جهان باشید، کافیست به شبکه جهانی اینترنت متصل شوید و بر روی پروژه مشترک با سایر همکاران تان کار کنید.
همه کاربرانی که حساب گوگل «Gmail» دارند، می توانند از سرویس گوگل درایو استفاده کنند. در همان آغاز کار به هر کاربر 15 گیگابایت فضای رایگان، اختصاص داده می شود که به مرور زمان و در صورت نیاز، می توان آن را ارتقاء داد و از فضای بیشتری استفاده کرد. البته افزایش فضای ذخیره سازی نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود.
فرقی نمی کند شما از گوشی موبایل استفاده کنید یا رایانه، سیستم عامل گوشی یا لپ تاپ تان اندروید باشد یا ویندوز، از هر دستگاهی با هر سیستم عاملی، می توانید به گوگل درایو دسترسی داشته باشید. هر تغییری که با هر دستگاهی بر روی فایل های خود انجام دهید، به صورت لحظه ای در همه دستگاه ها همگام سازی خواهد شد. امنیت این سرویس بسیار بالاست پس با خیال راحت از گوگل درایو استفاده کنید.
برای اشتراک گذاری یک فایل از گوگل درایو، نیازی نیست که طرف دریافت کننده، کاربر گوگل درایو باشد. تنها با کلیک روی لینک ارائه شده، می تواند اقدام به دانلود فایل اشتراک گذاری شده کند.
یکپارچه سازی سرویس های مختلف گوگل با گوگل درایو قابلیت های بسیاری فراهم آورده که در این نوشته به آنها اشاره خواهیم کرد.