نمایش جزئیات

چگونه هزینه های پشتیبان گیری را کاهش دهیم؟

 

چگونه هزینه های پشتیبان گیری را کاهش دهیم؟

 

در علم اقتصاد جمله ی معروفی هست که می گوید: «زمان، هزینه ی فرصت است.» به راستی که گاهی اوقات زمان، گران ترین هزینه ایست که صرف انجام کاری می کنیم. در همین راستا باید گفت امروزه در سازمان ها به لغاتی مثل بهره وری و چابکی اهمیت زیادی داده می شود، اما همچنان بسیاری از اموری که می‌توان با استفاده از یک راهکار فناوری از دوش کاربران برداشت و آن را به نرم افزارهای دقیق و مطمئن سپرد، با همان روش های دستی یا قدیمی انجام می پذیرد. یکی از این امور که نقش به سزایی در حفظ منابع ارزشمند سازمان ها (یعنی داده ها و اطلاعات) دارد، عملیات پشتیبان گیری یا همان بکاپ می باشد.

طبق آمارها به نظر می‌رسد ۵۱ درصد از کسب و کارهای کوچک هنوز از راهکارهای پشتیبانی داخلی شبکه مبتنی بر سخت‌افزار برای داده‌های خود استفاده می‌کنند. این امر باعث آسیب پذیر شدن آنها در برابر بلایای خاص (مانند آتش سوزی یا سیل) می‌شود. تحقیقات دیگری نشان داد که ۴۴ درصد از خسارت داده‌ها ناشی از حذف تصادفی، خرابی سیستم و یا خرابی نرم‌افزار است. اشتباهات غیرعمدی هم برای هرکسی ممکن است اتفاق بیافتد.

عموما مرسوم است که برای پشتیبان گیری منظم، شخص یا واحدی را برای این امر معین می‌کنند و او باید روزانه یک نسخه کپی از اطلاعات تهیه کند و در CD یا هارد ذخیره نماید که تهیه و نگهداری از همین سخت افزارها خودش هزینه سربار بسیار بالایی خواهد داشت. البته در بسیاری موارد هم عمدتا بکاپ را در همان سرور نگهداری می کنند! که اگر این کار با خطا مواجه شود و یا به هر شکلی اطلاعات از دست بروند، سازمان با صرف هزینه ی بسیار زیاد از نظر مالی و زمانی باید آن را جبران نماید.

به جهت حل این موضوع، برخی از سازمان ها این کار را به شرکت هایی واگذار می‌کنند که مسئولیت نگهداری و پشتیبان گیری از اطلاعات آنها را بر عهده بگیرد. که این کار مستلزم تحمل هزینه ی مالی بسیار زیادی جهت تهیه سخت‌افزار مانند خنک کننده ها، هارد، فلش مموری، هارد اکسترنال یا موارد دیگر که در محل سازمان قرار دارند، می باشد. از طرفی این شرکت ها عمدتا این کار را با نصب یک نرم افزار پشتیبان گیری خارجی رایگان یا پولی به اتمام می رسانند و شما حتی نمی‌دانید محل ذخیره سازی دیتا کجاست.

بهای از دست دادن اطلاعات چه چیزهایی خواهد بود؟

  • از دست دادن محتوا: به تمام زحمت هایی که برای گردآوری اطلاعات خود در طی زمان کشیده اید و اینکه چه مدت طول می کشد تا مراحل خود را برای بازیابی مجدد و یا جایگزینی آن ها انجام دهید، فکر کنید.
  • از دست دادن اطلاعات و تراکنش ها: این احتمالاً یکی از ترسناک ترین چشم اندازهای یک کسب و کار است، به خصوص اگر دارای بانکهای اطلاعاتی باشید که تمام تراکنش ها و اطلاعات مالی و حسابداری شما را در خود نگه می دارد.
  • از دست دادن مشتریان: اگر می خواهید اعتماد مشتریان خود را حفظ کنید باید به آنها این اطمینان را بدهید که کسب و کار شما از هرگونه آسیبی دور است. چراکه حفظ مشتری موجود آسان تر و ارزان تر از پیدا کردن مشتری جدید است.
  • از دست دادن زمان: این مسئله خیلی زیاد پیش می آید، اما درک آن برای شما بسیار مهم است. زمان شما با ارزش است. احتمالاً یک میلیون کار دیگر وجود دارد که شما ترجیح می دهید به جای نشستن برای بازگردانی اطلاعاتی که به صورت ناگهانی بدون پشتیبان گیری از دست رفته، انجام دهید.

چه میزان باید برای نرم افزار پشتیبان گیری هزینه کرد؟

رکن اصلی تمام کسب و کارها بر پایه دیتا و اطلاعات مختص به آن می باشد و حقیقتا نمی توان قیمتی برای آن در نظر گرفت. شک نداشته باشید که صرف مبلغ ناچیزی برای تهیه یک نرم افزار بکاپ گیری اتوماتیک، خودش یک سرمایه گذاری است. وقتی عملیات بکاپ گیری و انتقال اطلاعات را به نرم افزاری می سپارید که یک شرکت معتبر آن را پشتیبانی می کند، آنها آخرین نوآوری‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری را برای ارائه خدمات بهتر به شما بکار می‌برند. این جنبه بسیار اهمیت دارد. با برون سپاری این خدمات، دیگر لازم نیست نگران موارد زیر باشید:

  • ارتقاء سخت افزار – مسئولیت ارائه دهنده است
  • ارتقاء نرم افزار – ارائه دهنده باید همیشه نرم افزار را به روز رسانی کند
  • هزینه‌های تعمیر و نگهداری – هزینه برق و خنک کننده حذف می‌شود

مهم نیست که چه چیزی باعث از دست رفتن اطلاعات شده است، اگر کسب‌وکار شما نتواند به موقع به روال قبلی خود برگردد و مشتریان احساس کنند که نمی‌توانند برای در اختیار قرار دادن داده‌هایشان، به شما اعتماد کنند، کسب‌وکار شما دیگر شانسی برای بقا نخواهد داشت. به خصوص اگر از نرم افزارهای داروخانه، حسابداری، انبارداری یا فروشگاهی استفاده می کنید و با داده های مالی حساس سر و کار دارید.

نرم افزار پشتیبان گیری از اطلاعات

 

راه حل کاهش هزینه ها چیست؟

شما نیاز به نرم افزاری جامع و کاربردی دارید که در کنار محیط کاربری بسیار ساده ی آن، بتوانید با کمترین دانش فنی با آن کار کنید. اُباک (اباک) به عنوان تنها شرکت ایرانی ارائه دهنده نرم افزار پشتیبان گیری به شما می گوید که چگونه با صرف مبلغی ناچیز، راهکار مناسب را تهیه و با سپردن وظیفه ی مهم انتقال داده ها و اطلاعات خود به اُباک (اباک)، در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اُباک (اباک) بدون دخالت کاربر و تنها با تعریف وظیفه هایی مشخص، اقدام به انواع بکاپ گیری اتوماتیک مانند بکاپ از آخرین تغییرات یا افزایشی و بکاپ از تغییرات نسبت به نسخه‌ی اولیه یا دیفرنشیال و همچنین بکاپ کامل از داده ها نموده و آنها را به چندین فضای امن منتقل می‌کند.

با این کار ریسک های مربوط به خرابی های سخت افزاری و خطای انسانی که از بیشترین عوامل از دست دادن اطلاعات است را کاهش داده و با بهره گیری از هوش مصنوعی خود، سایر خطاهایی که ممکن است در حین انتقال داده رخ دهد را شناسایی و به کاربر اطلاع می دهد.

 

ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری

همچنین اگر از جمله افرادی هستید که علاوه بر ذخیره اطلاعات در سرورها و سخت افزارها، انتقال بکاپ به ایمیل و فضاهای ابری برایتان حائز اهمیت است، می توان گفت با انتخاب اُباک به مقصود خود برای ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری خواهید رسید.

به‌طور‌کلی، مزایای استفاده از نرم افزاری که قابلیت انتقال همزمان بکاپ به چند مقصد را دارد عبارت‌اند از:

  • صرفه‌جویی در منابع و بودجه سازمان به‌دلیل نیاز نداشتن به نگه‌داری از زیرساخت‌ها
  • محافظت کامل از داده‌ها در‌صورت وقوع حوادث مختلف
  • دسترسی به داده‌ها از هر مکان و زمان توسط اینترنت
  • محافظت از اطلاعات در مواقع حمله‌های سایبری
  • استفاده از فضا ابری بدون‌نیاز به خرید نرم‌افزار یا سخت‌افزار جانبی

برای آشنایی بیشتر می توانید از طریق سایت (obak.ir) نسخه دمو نرم افزار را نصب نموده و به مدت هفت روز به صورت رایگان از آن استفاده نمایید.

 

 

 

 

.