نمایش جزئیات

چه کسانی باید از اطلاعات خود بک‌آپ تهیه کنند؟

چه کسانی باید از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرند؟

همه مشاغل باید یک برنامه پشتیبان و بازیابی اطلاعات برای حیاتی‌ترین داده‌های خود داشته باشند. اگر هنوز برنامه محکمی برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های خود ندارید، سه نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1. همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند.

2. همه سیستم‌های کامپیوتری خراب می‌شوند.

3. فاجعه زمانی اتفاق می‌افتد که شما کمترین آمادگی را داشته باشید.

 

در صورت بروز هر یک از شرایط فوق، باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و در دسترس باشید.

ازدست‌دادن داده‌ها می‌تواند به روش‌های مختلفی رخ دهد. فقط به این دلیل که به‌اندازه کافی خوش‌شانس بوده‌اید که ازدست‌دادن اطلاعات زیادی جلوگیری کرده‌اید، به این معنی نیست که شانس شما پایدار خواهد بود.

شایع‌ترین دلایل، خطای تصادفی، سرقت کارمند یا رقیب، یا نقص فیزیکی کامپیوترها است. آنها همچنین شامل بلایایی مانند سیل، آتش‌سوزی یا حتی ریختن یک فنجان قهوه هستند.

متأسفانه، برخی از صاحبان مشاغل همچنان داده‌های مهم را در یک مکان ذخیره می‌کنند و به قانون پشتیبان‌گیری 3-2-1 توجه نمی‌کنند. شاید همه آن را روی هارددیسک کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود ذخیره کنند.

هر صاحب کسب‌وکاری برای محافظت از داده‌های مهم تجاری خود به نرم‌افزار پشتیبان‌گیری از اطلاعات نیاز دارد. درحالی‌که پشتیبان‌گیری از داده‌ها شما را در برابر حمله سایبری محافظت نمی‌کند، به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت اطلاعات ازدست‌رفته را بازیابی کنید.

همه کاربران رایانه و نرم‌افزارهای همراه آنها باید با تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود محافظت کنند. خوشبختانه روش‌های بسیاری برای تهیه خودکار بک‌آپ از هر دستگاه موجود در سیستم وجود دارد تا در صورت نیاز بتوان از این نسخه‌های پشتیبان در بازیابی اطلاعات استفاده کرد.

کسب‌وکارهایی که نتوانند آینده را در آغوش بگیرند پشت سر خواهند ماند. ذخیره‌سازی داده‌ها به‌صورت محلی و خطر ازدست‌دادن اطلاعات مهم راهی برای اداره یک شرکت نیست.

یک سرویس پشتیبان‌گیری پیشرفته، به شما و کارمندانتان این امکان را می‌دهد تا هر زمان که دوست دارید، از هر کجا که هستید، به داده‌های شما دسترسی داشته باشند. این بدان معنی است که تیم شما می‌تواند از راه دورکار کند، در یک سند یا کار یکسان همکاری کند و از یکپارچگی آن اطلاعات اطمینان حاصل کند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کسب‌وکارهایی که موفق به ارتقای سیستم خود نشده‌اند، داده‌های خراب یا ناقص است. این غیرمعمول نیست که چندین کارمند نسخه‌های ویرایش شده یک سند را به‌صورت محلی در رایانه خود ذخیره کنند.

و البته هر کدام معتقدند که مرتبط‌ترین یا به‌روزترین نسخه را دارند.

 

چرا به‌عنوان دانشجو به پشتیبان‌گیری از اطلاعات نیاز داریم؟

فایل‌ها، ارائه‌ها، اسناد - لیست ادامه دارد. اگر از داده‌ها نسخه پشتیبان تهیه نشود، این خطر وجود دارد که در صورت وقوع حادثه برای همیشه از بین برود. مؤسسات آموزشی هدف مشترک مجرمان سایبری هستند.

 

چه زمانی کاربران باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند؟

از داده‌های مهم باید حداقل هفته‌ای یک‌بار، اما ترجیحاً هر بیست و چهار ساعت یک‌بار پشتیبان تهیه شود. این پشتیبان‌گیری‌ها می‌توانند به‌صورت دستی یا خودکار انجام شوند. بسیاری از گزینه‌های نرم‌افزار خودکار در دسترس هستند که می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید تا در زمان مشخصی از روز یا هفته از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

چرا باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؟

اهمیت پشتیبان‌گیری

تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های جمع‌آوری‌شده در مدیریت داده‌ها بسیار مهم است. پشتیبان‌گیری در برابر خطاهای انسانی، خرابی سخت‌افزار، حملات ویروس، قطع برق و بلایای طبیعی محافظت می‌کند. در صورت بروز این خرابی‌ها، پشتیبان‌گیری می‌تواند به‌ صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک کند.

 

6 استراتژی مؤثر برای پشتیبان‌گیری ایمن از داده‌های خود

  • از هارد اکسترنال استفاده کنید. دو نوع درایو خارجی وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید: هارددیسک (درایو دیسک سخت) یا SSD (درایوهای حالت جامد)...
  • از یک درایو فلش USB استفاده کنید.
  • از رسانه‌های نوری استفاده کنید.
  • از فضای ذخیره‌سازی ابری استفاده کنید.
  • از یک سرویس پشتیبان آنلاین استفاده کنید.
  • روی یک دستگاه ذخیره‌سازی متصل به شبکه NAS سرمایه‌گذاری کنید.

 

نتیجه:

راه‌ حل پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات آنلاین آرامش خاطر را برای شما، کارمندان و مشتریانتان فراهم می‌کند. این بدان معنی است که شما می‌توانید اعتبار خود را حفظ کنید، شهرت خود را افزایش دهید و از داده‌ها و اطلاعات خود محافظت کنید.

در صورت از دست دادن اطلاعات خود، می‌توانید به‌راحتی آن را بازیابی کنید و به ‌روز خود ادامه دهید.

آیا راه‌حلی برای پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات دارید که بتوانید روی آن حساب کنید؟ اگر نه امروز با کارشناسان اُباک تماس بگیرید.

 

 

.