نمایش جزئیات

دلایل اهمیت بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات برای کسب و کار شما

مهم نیست که کسب و کار شما چقدر بزرگ است، تهیه بکاپ بطور منظم برای امنیت شبکه شرکت شما ضروری است. در واقع، بکاپ گیری منظم ممکن است مهمترین اقدامی باشد که شما برای جلوگیری از فاجعه شبکه انجام میدهید.

بکاپ گیری به شما اطمینان میدهد که صرف نظر از استراتژی امنیتی فعلی خود، داده های ایمن و تمیزی دارید، تا در صورت از دست دادن داده ها، حمله هک یا حتی بلایای طبیعی، تجارت خود را ادامه دهید. در اینجا دلایلی عنوان میشود که شما برای پشتیبان گیری به پشتیبانی حرفه ای IT از مشاغل کوچک و برخی نکات برای اجرای یک استراتژی پشتیبان گیری مناسب نیاز دارید.

عدم بکاپ گیری منظم از اطلاعات میتواند هزینه جدی برای شما داشته باشد.

بکاپ گیری منظم یک بیمه نامه برای تجارت شماست. با پشتیبانی بسیاری از مشاغل مدرن توسط شبکه های رایانه ای، از دست دادن داده های شبکه میتواند تأثیر مالی مهمی بر تجارت بگذارد.

یک نظرسنجی بزرگ از رهبران IT در بیش از 24 کشور گزارش شده توسط Security Week نشان داد که حوادثی که منجر به از دست دادن داده ها شده است در دو سال گذشته 400 درصد افزایش یافته است، بطور کلی تلفات 1.7 تریلیون دلار به دلیل خرابی شبکه و از دست دادن داده ها.

حتی نقض کوچک امنیتی که روی تعداد کمی پرونده تأثیر میگذارد و بسیاری از مشاغل کوچک از آن رنج میبرند، میتواند تأثیر عمده ای داشته باشد.

گزارشی از Verizon نشان داد که تخلفات کوچک، که منجر به از بین رفتن کمتر از 100 پرونده میشود، میتواند هزینه ای بین 18،120 تا 35،730 دلار برای تجارت شما داشته باشد. مگر اینکه این نوع پول را داشته باشید که بطور مرتب برای یک مشکل قابل پیشگیری بپردازید، وقت آنست که یک استراتژی بکاپ موثر را اجرا کنید.

1- فناوری از کار می افتد

در طول 15 سال گذشته، ما شاهد تغییرات گسترده ای در فناوری هستیم. اکنون بسیاری از مشاغل عملاً بدون کاغذ هستند. بنابراین، اسناد مهم بصورت محلی، در رایانه ها ذخیره میشوند.

مشکل کجاست؟ سرانجام همه تجهیزات خراب میشوند. دسکتاپ ها به باج افزارها و ویروسها آلوده میشوند. لپ تاپ ها بطور غیرقابل توصیفی از کار می افتند. نوسان برق باعث آسیب دیدن دیسک های سخت میشود.

2- بدون بکاپ گیری، بلایای طبیعی میتواند شما را از فعالیت خارج کند.

آمارهای دریافت شده از FEMA حاکی از آنست که 40% مشاغل پس از یک فاجعه طبیعی باز نمیشوند و 25% دیگر نیز در طی یکسال شکست میخورند.

اداره كسب و كار كوچك آمريكا همچنين دريافت كه 90% مشاغل عظيم، دو سال پس از بروز يك فاجعه ناكام ميمانند. بخشی از این مشکل مربوط به عدم بکاپ گیری از اطلاعات است و باعث میشود مشاغل به دنبال یک فاجعه از ابتدا شروع بکار کنند.

اگر برنامه بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات در دست اجرا ندارید و میخواهید پس از یک فاجعه طبیعی (شامل گرمای شدید، یخ زدگی عمیق، جاری شدن سیلاب، زمین لرزه، گردباد) و البته، اشکالات برقی و آتش سوزی فعالیت خود را از سر بگیرید، دچار مشکل بزرگی خواهید شد.

وقتی مشاغل راه حل بکاپ دارند، دیگر نیازی نیست نگران وارد شدن آسیب به عملکرد یا اعتبار خود باشند. در عوض، آنها میتوانند به سادگی اطلاعات اصلی را از محل ذخیره سازی خود در Cloud بیابند و بطور معمول تجارت خود را ادامه دهند.

3- آینده اینجاست

مشاغلی که نتوانند آینده را بپذیرند عقب خواهند ماند. ذخیره داده ها بصورت محلی و خطر از دست دادن اطلاعات مهم راهی برای اداره یک سازمان نیست.

یک سرویس پشتیبان گیری آنلاین به شما و کارمندانتان امکان میدهد تا هر زمان که دوست دارید، از هر کجا که هستید به داده های سازمان دسترسی داشته باشید. این بدان معناست که تیم شما میتواند از راه دور کار کند، روی سند یا کار مشترک، همکاری کرده و از صحت آن اطلاعات اطمینان حاصل کند.

یکی از بزرگترین مشکلات مشاغلی که نتوانسته اند سیستم خود را بروز کنند، خراب یا ناقص بودن داده است. غیر معمول نیست که چندین کارمند نسخه های ویرایش شده یک سند را بصورت محلی در رایانه خود ذخیره میکنند و البته هر یک معتقدند که مناسب ترین یا بروزترین نسخه را دارند.

4- سرقت

متأسفانه،سرقت از شرکتها در حال افزایش است. Biscom دریافت که 85٪ کارمندان به سرقت اطلاعات و اسناد شرکتی که ایجاد کرده اند اعتراف کرده اند. 30٪ اعتراف کردند که اطلاعات شرکت و اسنادی را که ایجاد نکرده اند، گرفته اند.

اگر کارمندان از کار اخراج شوند، 20٪ اظهار داشتند که به دلیل عصبانیتی که تجربه میکنند، احتمالاً اطلاعات بیشتری میگیرند. آنها همچنین گفتند که احتمال انتقال آن به یک رقیب بیشتر است.

متأسفانه، وقتی این کارمندان داده ها را میدزدند، اغلب در تلاشند تا به تجارت شما آسیب برسانند. این بدان معناست که اگر از آن داده پشتیبان تهیه نکنید، ممکن است برای همیشه از سیستم شما حذف شود.

اهمیت بکاپ

5- مزیت رقابتی

وقتی راه حل بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات آماده دارید، نسبت به رقبای خود یک برتری خواهید داشت.

روند دیگری که در سراسر جهان در حال رشد است، گسترش باج افزار است. هنگامیکه با بدافزار باج افزار برخورد کردید، کل شبکه شما رمزگذاری میشود. در آن زمان شما تا زمانیکه دیه ای به هکرها پرداخت نمیکنید، معمولاً با ارز رمزنگاری شده ای مانند بیت کوین در شبکه خود قفل شده اید.

این نوع آسیبها اعتماد به تجارت را کاهش میدهد. رابطه مشتری تحت تأثیر قرار میگیرد، همچنین اعتماد به نفس کارکنان، سرمایه گذاران، سهامداران و مشتریان آینده. وقتی میتوانید به مشتریان خود تضمین کنید که یک برنامه بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات خوب دارید، بالاتر از مشاغلی قرار میگیرید که نمیتوانند همان حرف را بزنند.

تصور نکنید که ممکن است تجارت کوچک شما از این نوع حمله زیر رادار بیفتد. بدلیل عدم امنیت، مشاغل کوچک اغلب هدف اصلی مهاجمان باج افزار هستند. با تهیه نسخه بکاپ از سیستم خود، میتوانید از پرداخت دیه جلوگیری کرده و به سادگی قبل از آلوده شدن به باج افزار، داده های خود را بازیابی کنید.

6- گرچه ممکن است آرزو کنیم که کارمندان ما کامل باشند، آنها فقط انسان هستند.

این بدان معناست که آنها اشتباه خواهند کرد. راه حل بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات بسیار مهم است. با اینکار میتوانید خطاهایی را اصلاح کنید.

آسان است که از یک مرحله مهم در یک روند خاص غافل شوید. میتوانید بطور تصادفی داده های اشتباهی وارد کنید یا داده ها را حذف کنید. مطمئناً، شما باید برنامه های تضمین کیفیت و فرآیندهای کارآمد را در محل خود داشته باشید. با این حال، داشتن یک طرح پشتیبان آنلاین نیز به همان اندازه مهم است.

کارمندان بطور تصادفی لپ تاپها را در وسایل حمل و نقل عمومی رها میکنند. یک فنجان قهوه میتواند هارد دیسک را در کمتر از یک دقیقه سرخ کند. کارمندان ناراضی داده های اصلی را هنگام خروج از در پاک میکنند.

اگر هر یک از موارد بالا اتفاق افتاد، شما باید یک راه حل بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات داشته باشید.

استراتژی بکاپ گیری صحیح

Veritas Technologies به اطمینان از بکاپ گیری ایمن بعنوان بخشی از پشتیبانی فناوری اطلاعات مدیریت شده در سطح جهانی اختصاص یافته است.

بکاپ گیری از ابر:

بکاپ گیری از ابر بخشی اساسی در استراتژی تهیه بکاپ هوشمند است. بکاپ گیری از ابر به شما اطمینان میدهد که اگر تجارت شما دچار یک فاجعه طبیعی شده باشد، میتوانید داده های خود را خارج از سایت بازیابی کنید.

رمزگذاری داده در حین انتقال:

داده های بکاپ گیری شده باید هنگام انتقال رمزگذاری شوند، در غیر اینصورت هکرها میتوانند داده ها را جستجو کنند. یک طرح رمزگذاری هوشمند کلید محافظت از داده های کل شبکه شماست.

استراتژی 3-2-1:

استراتژی های بکاپ گیری مختلفی وجود دارد. با این حال، استراتژی 3-2-1 برای تهیه نسخه بکاپ بسیار کارآمد است. این شامل سه نسخه بکاپ تهیه شده در دو مکان است، مانند مکان های ذخیره سازی ابر و پیش فرض.

سرانجام، شما باید حداقل یک بار در روز از این نسخه های بکاپ تهیه کنید تا از حداکثر محافظت برخوردار شوید.

پشتیبانی 24/7:

هنگامی که شبکه شما خراب می شود یا دچار از دست دادن داده ها میشوید، بکاپی را نیاز دارید تا در کوتاهترین زمان سیستم شما را بازیابی کند، مهم نیست که چه روز و چه ساعتی باشد.

Testing Backups:

مهم است که شما با ارائه دهنده ای کار میکنید که یکپارچگی نسخه بکاپ را آزمایش میکند. آخرین چیزی که میخواهید اینست که شبکه خود که دارای مشکلات خرابی داده ها یا سایر مشکلات باشد را از نسخه بکاپ بازیابی کنید. در صورت عدم موفقیت در انتقال هر پرونده یا بروز خرابی، گزارش پشتیبان میتواند به شما اطلاع دهد.