نمایش جزئیات

10 دلیل که باید به بکاپ گیری از اطلاعات اهمیت دهید

10 دلیل که باید به بکاپ گیری از اطلاعات اهمیت دهید

این یک مقاله‌ی قانع‌کننده است. با ما تا پایان همراه باشید تا در نهایت شما را به سبد خرید نرم‌افزار پشتیبان‌گیری اُباک هدایت کنیم.

 

1. جلوگیری از ازدست‌رفتن اطلاعات

شاید مهم‌ترین دلیل برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها جلوگیری از گم‌شدن آنها باشد. خطاها و خرابی‌های سیستم غیرمعمول نیستند، در واقع، 68٪ از دلیل از دست دادن داده‌ها را، حذف تصادفی یا خرابی سخت‌افزار/ نرم‌افزار گزارش کرده‌اند. داشتن یک نسخه پشتیبان تضمین می‌کند که همیشه یک پلن B دارید.

2. مزیت رقابتی

اگر فاجعه‌ای رخ دهد، کسب‌وکار شما باید سیستم‌ها و عملیات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن مجدداً بازگردانی کند. بسیاری از کسب‌وکارها از داده‌های خود پشتیبان‌گیری نمی‌کنند و به رقبای آماده‌تر اجازه می‌دهند تا از بدشانسی آن‌ها هنگام از دست دادن اطلاعات استفاده کنند و خود را جایگزین موقعیت آنها کنند.

3. کاهش زمان تلف شده

هرگونه خرابی فناوری اطلاعات می‌تواند تأثیر منفی بر یک تجارت داشته باشد. اگر مشکلی پیش بیاید، باید دراسرع‌وقت آن را اصلاح کنید، به همین دلیل است که پشتیبان‌گیری از داده‌ها بسیار مهم است. با داشتن یک نسخه پشتیبان از داده‌ها، زمان تلف شده برای یافتن داده‌های ازدست‌رفته را کاهش می‌دهید و در به‌سرعت عملیات بازگردانی اطلاعات را انجام می‌دهید.

4. داشتن یک برنامه بازیابی

یک طرح مؤثر و کارآمد برای بازیابی اطلاعات ازدست‌رفته، مجموعه‌ای از سیاست‌ها، ابزارها و رویه‌ها را در اختیار کسب‌وکار شما قرار می‌دهد تا از سازمان خود محافظت کرده و تداوم کسب‌وکار را تضمین کنید. پشتیبان‌گیری از داده‌ها جزء مهمی از یک برنامه‌ی بازیابی است که به کسب‌وکار شما امکان می‌دهد هر زمان در معرض ریسک از دست دادن دیتاها قرار گرفت، به‌سرعت به حیات خود بازگردد و از بروز سایر اختلالات جلوگیری کند.

 

ده دلیل که به شما می گوید چرا باید بکاپ تهیه کنید

5. آرشیو

در بسیاری از موارد، پشتیبان‌گیری داده‌ها بخشی از تاریخچه کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد که باید به طور مداوم انجام شود تا بایگانی‌ اطلاعات را در طول زمان توسعه دهند. بسته به نوع کسب‌وکار، ممکن است از شما خواسته شود تا سال‌ها سوابق خود را نگه دارید. این معمولاً در بخش‌های مالی، حقوقی، دولتی و مراقبت‌های بهداشتی بیشتر صدق می‌کند.

6. بهبودی سریع

اگرچه به‌ندرت عمدی! اما در بسیاری موارد از روی ناآگاهی، مردم اشتباه می‌کنند و ایمیل‌های حاوی ویروس را باز می‌کنند یا روی لینک‌های مخرب کلیک می‌کنند. در کل راه‌های زیادی برای آلوده‌کردن شبکه وجود دارد، اما با یک پشتیبان‌گیری‌ منظم و به‌روز، کسب‌وکار شما می‌تواند مطمئن باشد که هیچ‌چیز از بین نمی‌رود.

7. اجتناب از دوباره‌کاری

هرگونه عاملی که در نهایت منجر به ازدست‌دادن اطلاعات شود، می‌تواند برای یک کسب‌وکار گران تمام شود. به‌طوری‌که طبق آمارها ۴۱ درصد از سازمان‌ها بهره‌وری و پول خود را به دلیل عدم دسترسی به داده‌ها از دست می‌دهند. اگر نسخه پشتیبان دارید، می‌توانید به‌سرعت اطلاعات را بازیابی کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است به معنای کپی‌کردن حجم انبوهی از مدارک، تایپ مجدد کل اسناد و موارد بسیاری باشد که همه را قبلاً انجام داده بودید و الان محکوم با دوباره‌کاری شدید.

8. حسابرسی

در بسیاری از دولت‌ها، پشتیبان‌گیری از داده‌ها برای نهادهای حاکم مهم است. با داشتن یک نسخه پشتیبان از داده‌ها، می‌توانید تضمین کنید که هر گونه اطلاعات مالی، حسابداری یا سایر اطلاعات، همیشه در دسترس خواهد بود و با وقوع هرگونه خطایی که منجر به ازدست‌رفتن داده‌ها شود، کسب‌وکار شما به دردسر نخواهد افتاد.

9. گزارش سالانه

کلیه تصمیمات هوشمندانه‌ای که در رابطه با کسب‌وکار گرفته می‌شود ناشی از بررسی انواع گزارش‌ها طی دوره‌های مختلف است. با ذخیره پشتیبان از اطلاعات، نقطه مرجعی برای مقایسه و تولید گزارش دارید.

10. آرامش روانی

دلیل نهایی مهم بودن پشتیبان‌گیری از داده‌ها ساده است: آرامش خاطر. با داشتن یک نرم‌افزار پشتیبان‌گیری خودکار، دیگر دلیلی وجود ندارد که نگران باشید اگر همه آن داده‌های ارزشمند از بین بروند چه اتفاقی می‌افتد.

 

نتیجه:

صرف‌نظر از نوع کسب‌وکار یا اندازه‌ی آن، ازدست‌دادن داده‌ها می‌تواند اثرات مخرب بالقوه‌ای داشته باشد. از آسیب شهرت گرفته تا خرابی و عدم بهره‌وری، مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها و انطباق تا ازدست‌دادن اعتماد و وفاداری مشتری. نداشتن نسخه پشتیبان می‌تواند اثرات طولانی‌مدتی بر عملکرد و یکپارچگی کسب‌وکار داشته باشد.

اصلی‌ترین چیزی که پشتیبان‌گیری از داده‌ها را مهم می‌کند، حفظ تداوم کسب‌وکار است. داشتن یک راه‌حل پشتیبان‌گیری از داده‌ها، امکان بازیابی سریع‌تر اطلاعات و دارایی‌ها را فراهم می‌کند. این به شما امکان می‌دهد فایل‌های حذف شده را بازیابی کنید.

 

 

 

 

 

.