نمایش جزئیات

پنج مزیت تهیه بکاپ از دیتاهای با اهمیت

تهیه بکاپ از دیتاهای مهم اهمیت فراوانی دارد که در زیر به آن اشاره شده است :

 

  1. دسترسی سریع به پرونده ها و فایل ها

از مهم ترین موارد در زمینه تهیه نسخه پشتیبان، سهولت در بازیابی فایل ها و داده ها است. هنگامی که از اطلاعات، بکاپ تهیه می کنید، این امکان را دارید تا در کمترین زمان ممکن به پرونده های خاص دسترسی پیدا کنید. اگر از سیستم ذخیره سازی کلود استفاده می کنید، نه تنها دسترسی شما به اطلاعات سریعتر خواهد بود، بلکه از هر مکانی تنها با اتصال به اینترنت می توانید به داده های مورد نظر دسترسی داشته باشید.

  1. محافظت در برابر قطعی برق و بلایای طبیعی

در برخی موارد، کامپیوترها و تجهیزات ذخیره سازی مانند سرور و استوریج در معرض آسیب هایی قرار خواهند گرفت که کنترل انها از دست شما خارج است مانند؛ طوفان شدید، خاموشی های تصادفی و قطع برق که امکان تخریب درایوهای ذخیره سازی را ایجاد میکند. بهترین راه حل، تهیه بک آپ از اطلاعات به صورت منظم یا اجازه به سیستم برای پشتیبان گیری به صورت خودکار است. دیگر نگران قطعی برق و از دست رفتن اطلاعات مهم خود نخواهید بود.

  1. نصب آنتی ویروس برای جلوگیری از سرقت اطلاعات

بی شک از میزان تخریبی که ویروس های اینترنتی می توانند بر روی تجهیزات و داده ها ایجاد کنند مطلع هستید. میزان پیشرفت ویروس ها و پیشرفت در تاثیر گذاری تنها در عرض چند ساعت می توانند تمام اطلاعات شما را برای همیشه از بین ببرند. استفاده از یک آنتی ویروس یکی از راه ها برای کاهش خطر تهدیدات ناشی از ویروس ها می باشد، اما در کنار آن حتما از اطلاعات خود backup تهیه کنید. زیرا با این کار امنیت اطلاعات خود را تضمین خواهید کرد.

  1. محافظت در برابر خرابی هاردیسک ها

دلایلی که منجر به خرابی hard drive می شود متنوع و زیاد میباشد. برخی هارد دیسک ها در صورت فرسودگی یا آسیب دیدن دیدن دچار نقص می شوند، علاوه بر این، هارد دیسک ها در لحظه خراب نمی شوند، این خرابی در طول مدت زمان و به تدریج ایجاد می شود. اینکه به چه دلیل این خرابی ایجاد شده است مهم نیست، زیرا در هر حالت نتیجه آن از دست رفتن اطلاعات است.

  1. بازیابی در صورت خرابی سیستم عامل

بخش عظیمی از خرابیها در کامپیوترهای بزرگ و کوچک، خرابی OS می باشد که میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. برخی Operating System ها به دلیل تخصیص نادرست فضای حافظه از کار می افتند و برخی در نتیجه خرابی نرم افزار یا خطاهای متعدد اپلیکیشن ها، در اثر گذشت زمان می باشد. در هر صورت برای جلوگیری و به حداقل رساندن هزینه ای که خرابی سیستم عامل، به وجود می آورد، گرفتن بکاپ از اطلاعات ضروری است.

از آنجایی که امروزه به تجهیزات و اطلاعات خود وابسته هستید منطقی نیست که از اطلاعات خود نه تنها یک نسخه بلکه چندین نسخه و به روش های مختلف، بکاپ تهیه کنید.

کدام دستگاه برای بکاپ اطلاعات مناسب است؟

زمانی که تصمیم به تهیه نسخه از دیتای خود می گیرید، اولین راهکار، تهیه دستگاه ذخیره سازی یا استوریج مدیا می باشد. دستگاه های ذخیره سازی انواع مختلفی دارند؛ ذخیره سازی مبتنی بر Tape، optical drives، SD cards، hard disk drives و سرویس های ذخیره سازی مبتنی بر ابر.

 

نرم افزار اُباک به شما کمک می کند از اطلاعات مهم سیستم خودتان بکاپ تهیه کنید و در اماکن امن ذخیره نماید تا در صورت نیاز به آن دسترسی پیدا کنید