نمایش جزئیات

عواقب عدم پشتیبان‌گیری از داده‌ها برای اشخاص و کسب‌وکارها

عواقب عدم پشتیبان‌گیری از داده‌ها

هرچقدر هم عاشق سورپرایز شدن و هیجان باشید، مطمئناً هیچ‌وقت نمی‌خواهید با خبر ازدست‌رفتن تمام اطلاعات و داده‌های شخصی یا کسب‌وکار خود غافلگیر شوید!

امروزه اداره یک شرکت بدون جمع‌آوری و استفاده از مقادیر زیادی داده، غیرممکن است. توانایی کسب‌وکارها در گرفتن تصمیمات تجاری مهم و افزایش فروش، به همین داده‌های ارزشمند وابسته است. متأسفانه، بسیاری از کسب‌وکارها نمی‌دانند که حفاظت از این کالا چقدر برای بقا و رشد آنها حیاتی است.

مطالعات نشان می‌دهد که 50 درصد از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​قادر به مقابله با حملات سایبری نیستند.

حتی اگر پشتیبان‌گیری از داده‌ها را جدی بگیرند، تنها ۴۵ درصد هستند که به روزانه این کار را انجام می‌دهند.

خیلی واضح است که کامپیوتر یا سرور شما ممکن است در هر زمانی، به هر دلیلی از کار بیفتد و در صورت عدم پشتیبان‌گیری صحیح از اطلاعات، بازگرداندن آن‌ها تقریباً غیرممکن می‌شود. اگر از خود را برای مواجه‌شدن با چنین مواردی آماده نکنید، می‌توانید همه چیز را در یک لحظه از دست بدهید.

تصادفات همیشه زمانی اتفاق می‌افتند که انتظارش را ندارید و بهترین کار این است که هنگام وقوع آن آماده باشید. آتش‌سوزی یا سیل، آسیب فیزیکی به هارد دیسک‌ها یا سرورها، گرمای بیش از حد و موارد دیگر همگی ممکن است دلیلی برای ازبین‌رفتن اطلاعات شما باشند و اگر فایل‌ها و داده‌ها را در جایی خارج از فضای کارتان در امنیت نگهداری نکنید، در خطر از دست دادن همه چیز هستید.

 

از دست دادن اطلاعات چگونه اتفاق می‌افتد:

حذف تصادفی فایل‌ها یکی از رایج‌ترین دلایلی است که ثابت می‌کند کسب‌وکار شما هیچ‌وقت ایمن نیست. از قضا، این در واقع بیشتر خطای انسانی است تا فنی. این خطا 32 درصد از علت ازدست‌رفتن اطلاعات را تشکیل می‌دهد؛ ولی کاملاً قابل پیشگیری است.

آسیب رساندن به بدافزارها و ویروس‌ها 7 درصد از دلایل ازدست‌رفتن اطلاعات را به خود اختصاص می‌دهد و اگرچه ممکن است این خطای انسانی نباشد، اما با داشتن سیستم‌های حفاظتی و آنتی ویروس‌های مناسب قابل پیشگیری است. به همین دلیل است که داشتن آنتی ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اطلاعات ازدست‌رفته با آنتی ویروس بازنمی‌گردند. برای این کار باید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات داشته باشید.

مورد بعدی؛ صدمات وارده به هارد دیسک 44 است که درصد از علت‌های از دست دادن اطلاعات را تشکیل می‌دهد و این احتمال وجود دارد که کسب‌وکار شما را ویران کند. از خرابی برق گرفته تا سوختن هارد و...

عواقب عدم تهیه بکاپ از داده‌ها

 

با از دست دادن اطلاعات چه اتفاقی برای شما می‌افتد؟

هر یک از این سناریوهای احتمالی که منجر به از دست دادن داده‌ها می‌شوند، 100٪ قابل پیشگیری هستند. شما نمی‌توانید قطعی برق یا آتش‌سوزی غیرمنتظره را متوقف کنید، اما اگر مشکلی پیش آمد، چنانچه به‌درستی از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، دیگر لازم نیست نگران باشید.

آخرین چیزی که شما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار می‌خواهید، این است که فایل‌ها و اسناد مهمی را در رایانه خود که قابل بازیابی نیستند، از دست بدهید.

برای کسب‌وکارها، داده‌ها علت رونق پیدا کردن و یا محو شدن هستند. داده‌هایی که بدون پشتیبان‌گیری در خطر از دست دادن آن‌ها هستید، شامل: اطلاعات مشتری، سوابق کارمندان، داده‌های عمومی کسب‌وکار، سوابق تاریخی، اسناد حقوقی، قراردادها و اطلاعات شرکا، اطلاعات حسابداری و بسیاری موارد دیگر است.

به گزارش agilityportal؛ در سال 2022، متوسط ​​هزینه نقض اطلاعات در سراسر جهان به رقم خیره‌کننده 3.69 میلیون دلار رسید که هر رکورد ازدست‌رفته به طور متوسط ​​​​حدود 131 دلار برای کسب‌وکارها هزینه داشت.

علاوه بر این، مطالعه اتاق بازرگانی بریتانیا نشان داد که 93 درصد از مشاغلی که بیش از 10 روز با از دست دادن داده‌ها مواجه هستند، در نهایت ظرف یک سال اعلام ورشکستگی می‌کنند.

علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان داد که 60 درصد از کسب‌وکارهای کوچکی که با از دست دادن داده‌ها مواجه می‌شوند، مجبورند در عرض شش ماه فعالیت خود را متوقف کنند.

به‌عنوان‌مثال، از دست دادن یک پایگاه‌داده محصول که به سایت فروش اینترنتی شما کمک می‌کند، می‌تواند منجر به توقف کامل فروش آنلاین شود. به طور مشابه، اگر سوابق صورت‌حساب از بین برود، می‌تواند فرایندهای مالی را مختل کند و بر جریان نقدینگی تأثیر بگذارد.

از دست دادن داده‌ها یا داده‌های مالی مهم می‌تواند باعث تأخیر در سفارش‌های تأمین‌کننده شود و بر زنجیره تأمین و سود کلی شما تأثیر منفی بگذارد.

علاوه بر این، بازیابی اطلاعات ازدست‌رفته هزینه‌های قابل‌توجهی را به همراه دارد.

 

تأثیری که از دست دادن داده‌ها بر کسب‌وکار شما می‌گذارد شامل:

  • از دست دادن بهره‌وری
  • کاهش درآمد
  • آسیب به شهرت و جایگاه برند
  • از دست دادن مشتریان
  • ازدست‌رفتن اعتماد شرکای تجاری و...

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که از دست دادن داده‌های خصوصی می‌تواند منجر به جریمه دعاوی دسته‌جمعی و مشکلات حقوقی نیز گردد.

باتوجه‌به اینکه داده‌ها چقدر برای موفقیت یک کسب‌وکار حیاتی هستند، از دست دادن داده‌ها در بدترین حالت می‌تواند منجر به عواقب بسیار مهم‌تری مانند تعطیلی و یا ضررهای هنگفت مالی شود.

 

چگونه به‌درستی از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

برای جلوگیری از عواقب فلج‌کننده‌ی از دست دادن داده‌ها، ضروری است که هر شرکتی، صرف‌نظر از اندازه و قدرت، مجهز به پشتیبان‌گیری از داده‌ها داشته باشد.

توجه داشته باشید که کارمندان شما نقش مهمی در حفظ امنیت داده‌های شما ایفا می‌کنند. ارائه آموزش‌های لازم برای افزایش دانش فنی کارکنان از سخت‌افزار و نرم‌افزار، می‌تواند احتمال از دست دادن اطلاعات ناشی از خطای کاربر را به طور چشمگیری کاهش دهد.

راهکار‌های بسیاری برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها وجود دارد، و می‌توانید راه‌حل خود را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید. درکل پشتیبان‌گیری از داده‌ها به‌صورت local زیاد توصیه نمی‌شود؛ زیرا همیشه احتمال آسیب یا سرقت دستگاه وجود دارد. اما پشتیبان‌گیری از داده‌ها و ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری، امنیت لازم را تضمین می‌کند و به شما کمک می‌کند حتی اگر سرور آسیب‌دیده باشد، داده‌ها را برگردانید.

ما در راهکارهای جامع پشتیبان‌گیری اُباک آماده‌ایم تا به شما برای محافظت و نگهداری از اطلاعاتتان در فضایی امن کمک کنیم.

توصیه ما به شما این است که داده‌های شرکت خود را به خطر نیندازید و روی یک سرویس پشتیبان‌گیری قابل‌اعتماد سرمایه‌گذاری کنید. برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در اباک تماس بگیرید.

 

 

 

.