نمایش جزئیات

5 تهدید مهم برای امنیت سایبری مشاغل

تهدیدهای مربوط به امنیت سایبری قابل پیش بینی نیست اما نگاه دقیق به آنها و اجرای اقدامات امنیتی مناسب یک تصمیم عاقلانه به نظر می رسد.

این فناوری که امروزه از آن استفاده می کنیم مزایای زیادی برای مشاغل به همراه دارد.

به عنوان مثال ، به آنها این امکان را می دهد که از مشتریان خود فوراً بازخورد بگیرند ، شناخت برند خود را افزایش دهند و مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند.

از سوی دیگر معایبی نیز دارد؛ اطلاعاتی که بسیاری از شرکت ها در فضای ابری ذخیره می کنند می تواند به سرعت توسط یک عامل تهدید به سرقت برود. علاوه بر این ، کارمندان ممکن است قربانی مهندسی اجتماعی یا نوع دیگری از کلاهبرداری شوند. همه اینها بدان معنی است که هر صاحب مشاغل باید بطور جد نسبت به تهدیداتی که در اینترنت در کمین است احتیاط کند.

با این حساب ، نگاه دقیق به برخی از تهدیدات مهم امنیت سایبری برای مشاغل یک تصمیم عاقلانه به نظر می رسد. در اینجا لیستی از مواردی که هر سازمانی می بایست از آن اجتناب کند آورده شده است:

به سرقت رفتن اطلاعات
طبق آخرین گزارش ها ، متوسط هزینه نقض داده ها در سال 2020، 3.86 میلیون دلار بوده است. اگر نمی خواهید هم پول و هم داده های ارزشمند خود را از دست بدهید ، باید به دنبال شناسایی تهدیدات سایبری باشید. این بدان معنی است که شما باید ایجاد یک استراتژی حرفه ای امنیت سایبری ، نصب نرم افزار مناسب و حتی شاید استفاده از خدمات DPO را در نظر بگیرید.

نقض داده می تواند در نتیجه حملات نفوذی ، بدافزار یا اعتبارنامه های سرقت شده باشد. برای جلوگیری از این امر ، لازم است که به کارمندان آموزش دهید که چگونه می توانند در برابر تهدیدات سایبری محافظت شوند. به عنوان مثال ، استفاده از رمزهای عبور قوی و احراز هویت دو عاملی راهی عالی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب شما است.

با این وجود ، در صورت به خطر افتادن سیستم، هرکدام از مشاغل می بایست بتوانند برنامه ایی عملیاتی نیز ارائه دهند. چراکه حتی اگر مسائل محافظتی بخوبی رعایت شده باشد، نقض داده هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد.

باج افزارها
باج افزارها نه تنها برای مشاغل بلکه برای کاربران خاص نیز به یکی از رایج ترین تهدیدات سایبری تبدیل شده‌اند. حملات باج افزارها با هدف گروکانگیری اطلاعات شما تا زمان پرداخت باج صورت می پذیرد. با این حال ، حتی اگر آن را پرداخت کنید ، باز هم احتمال عدم دسترسی به اسناد زیاد است.

این تهدید بسیار خطرناک است ، به خصوص اگر بدانید که باج افزارها می توانند حتی آگاه ترین افراد در این زمینه را نیز مورد حمله قرار دهند. دلیل این امر آن است که باج افزار می تواند به اشکال مختلفی مانند ایمیل حاوی پیوند به وب سایت های آلوده یا حتی پیام های متنی ظاهر شود.

با تمام آنچه گفته شد ، بهتر است بمنظور پیشگیری، از تمامی راههای امنیتی موجود استفاده کنید. بنابراین ، شما باید روی یک نرم افزار ضد بدافزار قابل اعتماد سرمایه گذاری کنید و ایمیل ها و پیوندهای مشکوک را زیر نظر داشته باشید. همچنین داشتن نسخه های پشتیبان در فضای ابری می تواند مفید باشد تا در صورت حمله باج افزار ، داده های مهمی را از دست ندهید.

نرم افزارهای بروزرسانی نشده
هر وصله با یک سری تغییرات همراه است - به عنوان مثال ، یک وصله امنیتی به کامپیوتر شما اجازه می دهد بدافزارهای ایجاد شده جدید را شناسایی و از بین ببرد؛ همچنین وصله امنیتی می تواند به اصطلاح اشکالات نرم‌افزاری  را برطرف کرده و خطاهای نرم افزاری که می توانند سیستم شما را در معرض تهدیدات سایبری قرار دهند ترمیم کند. با این حال ، کاربران  هنوزهم از بروزرسانی منظم نرم افزارهای خود غافل می شوند. به همین دلیل هم، برای هکرها دسترسی به داده های بسیاری از مشاغل در سراسر جهان امری بسیار آسان است.

اگر زمان کافی برای به روزرسانی منظم ندارید ، بهتر است از سیستم مدیریت خودکار وصله استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که همه بروزرسانی‌ها امن نیستند، بنابراین لازم است مراقب آنچه در رایانه یا سرور خود نصب می‌کنید ، باشید.

تهدیدات داخلی
یک تهدید داخلی می تواند آسیب جدی به شرکت شما وارد کند. دلیل این امر آن است که یک فرد داخلی به اطلاعات حساسی دسترسی دارد که می تواند از آنها برای سرقت اطلاعات مشتری یا خرابکاری در تجارت شما استفاده کند. بنابراین ، برای هر صاحب مشاغل بسیار مهم است که بر کارمندان خود نظارت کرده و از وفاداری آنها به شرکت اطمینان حاصل کند.

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر تهدید داخلی ، اجرای یک سیاست رمز عبور قوی و برخی اقدامات امنیتی دیگر است که به شما امکان می دهد هر کارمند سرکشی را که می خواهد به کسب و کار شما آسیب برساند ، ردیابی کنید.

 

محتوای مخرب
محتوای مخرب خطر جدی برای هر مشاغل صاحب یک وب سایت یا وبلاگ است - خواه یک شرکت بزرگ باشد یا یک کارآفرین، از آنجا که محتوای مخرب معمولاً در سایتهایی پر از تبلیغات یا پنجره های خودکار بازشو میزبانی می شود ، محدودیتی در تعداد افراد در معرض آن وجود ندارد. تاکنون موارد متعددی وجود داشته است که حتی شرکت های عظیمی مانند مایکروسافت و گوگل تحت تأثیر حملات مربوط به محتوای مخرب قرار گرفته اند.

برای جلوگیری از این نوع حمله ، ضروری است که هر صاحب مشاغل یک راه حل قابل اطمینان برای امنیت وب در اختیار داشته باشد. به عنوان مثال ، نصب یک اسکنر امنیتی پیشرفته وب سایت روش خوبی برای کشف آسیب پذیری‌های احتمالی قبل از استفاده مجرمان از آنها است. علاوه بر این ، به روز نگه داشتن نرم افزار و نظارت بر سایت بمنظور شناسایی فعالیت های مشکوک نیز می تواند به شما در حفظ امنیت کمک کند.

 

مطلب نهایی
فناوری در حال تکامل است و اگرچه توسعه و پیشرفت فناوری مزایای بسیاری برای صاحبان مشاغل به همراه دارد ، اما همچنین می تواند دلیل بسیاری از مسائلی باشد که می تواند آینده هر شرکت را به خطر بیندازد. بدافزار ، نقض داده ها ، نرم افزارهای بروز نشده ، محتوای مخرب ، کارمندان بی وفا که می توانند در کار شما خرابکاری کنند - اینها فقط برخی از رایج ترین تهدیدات سایبری است که هرکسی می تواند در معرض آن قرار گیرد.

چه یک شرکت بزرگ داشته باشید و چه یک شرکت کوچک ، همیشه باید از مسائل بالقوه امنیتی مطلع باشید. داشتن یک سیستم امنیت سایبری خوب ، انجام معاینات منظم ، آموزش کارکنان خود در مورد ایمنی اینترنت و به روزرسانی مکرر نرم افزار ، نگهداری بکاپ های سالم و به روز در محیطی امن ضروری است. در غیر اینصورت ، شما به آسانی می توانید مقدار زیادی از دارایی و اعتماد مشتری خود را از دست بدهید. از داده های شرکت و امنیت اینترنت خود مراقبت کنید چراکه این "اولین قدم" برای ادامه کار است.