نمایش جزئیات

عوامل پاک شدن ناگهانی اطلاعات

پاک شدن ناگهانی اطلاعات مشکلی حاد برای کلیه کسب و کارها و کاربران خانگی می باشد.
پاک شدن ناگهانی اطلاعات یعنی از بین رفتن زمان و صرف هزینه جهت ریکاوری اطلاعات مورد نظر یک شرکت و یا افراد است

پاک شدن ناگهانی اطلاعات هنگامی رخ می دهد که اطلاعات یا به صورت تصادفی به وسیله فرد پاک میشود و یا بعضی عوامل دیگر مانند پاک شدن اطلاعات بعد از ارور فرمت یا از بین رفتن اطلاعات بعد از ضربه فیزیکی و یا پاک شدن اطلاعات توسط ویروس ها، بد افزار ها  از بین رفتن دیتا پس از نصب ویندوز روز و غیره، نقش  دارند.

 اطلاعات می تواند به اشکال متعددی به صورت ناگهانی از روی هارد شما پاک شود.

این عوامل مخرب را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

 ۱. خراب شدن ناگهانی هارد و یا حافظه

 ۲.  عوامل مخربی که خود کاربر به وجود می‌آورد 

لازم به ذکر است که ما میتوانیم از پاک شدن ناگهانی اطلاعاتمان جلوگیری نماییم.
بر طبق آمار منتشر شده توسط سایتStellar  تقریباً ۷۰ درصد پاک شدن ناگهانی اطلاعات شما به خاطر خرابی حافظه و یا هارد دیسک اتفاق می افتد

 تقریبا ۱۵ درصد مواردی که اطلاعات به صورت ناگهانی از بین می روند.

به خاطر به وجود آمدن خطا ها و یا ارور هایی است که خود کاربر آنها را به وجود می آورد، که در اصطلاح به آن خطای انسانی گفته می شود

 همینطور باید برای نرم افزارهای مخرب و بدافزارها سهمیه  ۱۱درصدی در نظر بگیریم.

 حال ، با توجه به  درصد عوامل از بین برنده اطلاعات ذکر شده، آنها را مورد بحث قرار می دهیم.

 دلایل متداول پاک شدن ناگهانی اطلاعات

 ۱. خطای انسانی:

خطای انسانی در واقع همان ارورها و سخت سهل انگاری هایی است که در هنگام کار با حافظه و یا هارد دیسک انجام می دهیم همانند افتادن هارد بر روی جسم سخت، نصب کردن نرم‌افزارهای دمو و غیر اورجینال، ریختن آب بر روی دستگاه، آتش گرفتن اتصالات برقی نامناسب و غیره که باعث از بین رفتن اطلاعات شما می شود.

 ۲.   ویروس ها و بد افزارها:

به عقیده بسیاری از مردم ویروس ها تأثیر بسزایی بر روی اطلاعات نداشته و تنها باعث کند شدن سیستم می شود .
بسیاری از کاربران هیچگاه تاثیر استفاده از یک آنتی ویروس اورجینال را برای سیستم خود ضروری نمی دانند و اصولاً از نسخه های دمو و رایگان استفاده می کنند.
اما امروزه با توجه به پیشرفت این بدافزار و ویروس ها بسیاری از آنان مانند ویروس باج افزار و یا به اصطلاح باج گیر پس از ورود به سیستم شما
مستقیماً اطلاعات شما را هدف می گیرند و باعث قفل شدن و یا پاک شدن اطلاعات شما می شود.
چاره کار استفاده از آنتی ویروس های اورجینال می باشد. تا برای مدت زمان مشخص شده ای از اطلاعات شما در برابر این ویروس ها و بدافزارها محافظت می کند.

 ۳. آسیب فیزیکی به هارد دیسک:

هارد دیسک با توجه به ساختار قطعاتی خود در برابر ضربات و فشار بیش از حد  بسیار حساس بوده و پس از ضربه خوردن تمامی اطلاعات شما از روی هارد پاک میشود.
برای جلوگیری از وقوع این حادثه می بایست در هنگام کار با هارد دیسک آن را در جایی محکم و مطمئن قرار داده و در صورت امکان از ضربه گیر استفاده نمایید.

 ۴.  نوسان برق:

از بین رفتن اطلاعات

 این مشکل می تواند به دو شکل باعث ازبین رفتن اطلاعات شما شود.  اول نوسانات برقی موجود در برق شهری در کشور ما بسیار اتفاق می افتد و دوم نوسانات برقی به علت استفاده از سه راهی و یا سیم اتصال غیر استاندارد.

 برای جلوگیری از به وجود آمدن نوسانات برقی، میتوانید از سه راهی هایی که دارای نوسان گیر  و یا اصطلاحاً سه راهی های دارای محافظ استفاده کنید تا بتوانید از ورود نوسانات برقی شهری و یا سیم کشی داخلی ساختمان خود به سیستم جلوگیری نمایید.

 ۵.   نرم افزار ها برنامه‌های غیر استاندارد و  تخریب کننده:

 به علت دسترسی عموم و خصوصاً متخصص های سازنده نرم افزارها و امکان ساخت انواع نرم افزار و یا بهتر بگویم بد افزار ها بسیاری از اطلاعات به خاطر وجود این نرم افزار ها اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این موضوع می بایست قبل از نصب کردن هر نرم افزار بر روی سیستم در مورد آن در اینترنت تحقیق نمایید شما می توانید به سادگی و تنها با سرچ کردن نام آن نرم افزار از اعتبار آن با خبر شوید و به همین راحتی مانع از بین رفتن اطلاعات خود  شوید. و همچنین نگهدای اصولی بکاپ اطلاعاتتان به شما در رفع این مشکلات کمک میرساند.

 ۶. فرمت شدن یا فرمت کردن هارد دیسک و یا حافظه های دیگر:

 این موضوع که یک خطای انسانی به شمار می آید در بسیاری از موارد پس از از وقوع یک اتفاق در حافظه شما ، سیستم به شما پیغام فرمت می دهد و شما به ناچار مجبور به فرمت اطلاعات و یا پاک کردن اطلاعات خود می شوید. در برخی دیگر از موارد خود کاربر به اشتباه اطلاعات خود را فرمت میکند.