نمایش جزئیات

دراپ باکس(drop box) چیست ؟

دراپ باکس یک سرویس اشتراک گذاری و ذخیره سازی ابری است که در تابستان سال 2008 میلادی به بازار آمد، این سرویس تا کنون 400 میلیون کاربر را به خود جذب کرده، از 22 زبان زنده ی دنیا پشتیانی میکند و برای تمامی سیستم عامل ها قابل استفاده میباشد. دارپ باکس با استفاده از زبان های برنامه نویسی پایتون، گو، راست و… کد نویسی شده است. که در مقاله ده زبان برنامه نویسی کاربردی تعدادی از این زبان ها را مورد بررسی قرار داده بودیم.

همانطور که قبلا به آن اشاره نمودیم دراپ باکس یک سرویس ابری عمومی است. البته دراپ باکس سرویس ابر خصوصی نیز ارائه میدهد. در این زمینه دراپ باکس با سرویس های دیگری چون one drive، MEGA، Amazon cloud drive، google driveو … در رقابت بوده و اگر بخواهیم به طور مثال آن را از نظر قیمت و حجم با گوگل درایو مقایسه کنیم گوگل درایو برنده ی این مقایسه خواهد بود؛ اما به چه دلیل؟

دلیل آن این است که گوگل درایو 15 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربرانش قرار میدهد در حالیکه دراپ باکس تنها 2 گیگابایت را به صورت رایگان به کاربر میدهد اما به ازای هر دوستی که کاربر به دارپ باکس معرفی میکند دارپ باکس به او 500 مگابایت دیگر حافظه میدهد و سقف این حافظه 19 گیگابایت است که از گوگل درایو بیشتر میباشد.

با وجود این محدودیت شاید برایتان سوال شده باشد که چرا دراپ باکس همچنان جز محبوب ترین هاست؟ این محبویت به چند دلیل ساده میباشد که رقبای دراپ باکس این موارد را ندارند.

  1. نصب دراپ باکس ساده است.
  2. عضویت در دراپ باکس با چند کلیک ساده انجام میشود.
  3. نسبت به رقیبانش امنیت بالاتری دارد.
  4. امکانات ویرایش و دیگر امکانات و ابزار دیگری که در اختیار کاربران قرار میدهد را در سرویس های دیگر نمیتوان یافت.
  5. امکان ریکاوری فایل هایی که از 180 روز پیش روی دراپ باکس قرار داده اید.