نمایش جزئیات

خزانه داری ملی برزیل مورد حمله باج افزار قرار گرفت

دولت برزیل با انتشار یادداشتی اعلام کرد که خزانه داری ملی مورد حمله باج افزار قرار گرفته است.

به گفته دولت، ارزیابی‌های انجام شده تاکنون به سیستم‌های کلیدی آسیب نرسیده است. مطابق بابیانیه وزارت اقتصاد، اقدامات اولیه برای مهار تاثیر حمله سایبری بلافاصله انجام شد. اولین ارزیابی‌ها تا کنون نشان داده است که هیچ گونه آسیبی به سیستم‌های ساختاردهی خزانه‌داری ملی، مانند سیستم عامل‌های مربوط به مدیریت بدهی عمومی، وارد نشده است.

تاثیرات حمله باج‌افزار توسط متخصصان امنیتی خزانه‌داری ملی و دبیرخانه دولت دیجیتال (DGS) مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. پلیس فدرال نیز مطلع شده است. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که اطلاعات جدید درباره این حادثه "به موقع و با شفافیت مناسب افشا خواهد شد".
در بیانیه دیگری که امروز با بورس اوراق بهادار برزیل منتشر شد، خاطرنشان کرد که این حمله به هیچ وجه عملیات Tesouro Direto - برنامه ای را که به خرید اوراق قرضه دولتی برزیل توسط افراد را قادر می سازد، تحت تاثیر قرار نمی دهد.

این حادثه در خزانه داری ملی به دنبال یک حمله سایبری بزرگ که درنوامبر سال 2020، علیه دادگاه انتخابات برتر اتفاق افتاده در برزیل انجام شد. این حمله سیستم‌های دادگاه را به مدت بیش از دو هفته به اتمام رسانده است.

در آن زمان، این رویداد از نظر پیچیدگی و افزایش خسارت های وارد شده، گسترده‌ترین حمله‌ای بود که تا کنون علیه یک نهاد بخش دولتی برزیل ترتیب داده بود. در ماه جولای، دولت برزیل از ایجاد شبکه پاسخ به حملات سایبری خبر داد که هدف آن ارتقاء واکنش سریعتر به تهدیدات سایبری و آسیب پذیری‌ها از طریق هماهنگی بین نهادهای دولتی فدرال می‌باشد.

DGS که تحت دبیرخانه ویژه مدیریت و دولت دیجیتالی وزارت اقتصاد فعالیت می کند، نقش راهبردی در شکل گیری شبکه خواهد داشت. DGS بدنه مرکزی SISP است، سیستمی که برای برنامه ریزی، هماهنگی، سازماندهی، عملیات، کنترل و نظارت بر منابع فناوری اطلاعات دولت فدرال در بیش از 200 نهاد استفاده می‌شود.